شهر اجمیازین ارمنستان
نوشته شده توسط : badsa

شهر اجمیازین ارمنستان

ارمنستان قدیمی ترین کشور مسیحیت در دنیا به شمار میرود که با به رسمیت شناخته شدن دین مسیحیت این کشور پیشرفت های زیادی کرد از جمله رونق گرفتن شهرها و پیدایش خط ارمنی و ... از مذهبی ترین شهر های ارمنستان میتوان به شهر اجمیازین اشاره کرد، اجمیادزین به معنی نزول یگانه فرزند خدا به دنیا می­باشد. در افسانه ها آمده است که مسیح مقدس از بهشت نازل شده و به مکانی اشاره کرده که در آن کلیسا ساخته شود.برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این شهر با ما باشید.


آشنایی با شهر اجمیازین ارمنستان

شهر اجمیازین که شهری مذهبی میباشد در کشور ارمنستان و در ۲۵ کیلومتری شهر ایروان (در غرب ایروان) واقع است و از نظر وسعت چهارمین شهر بزرگ این کشور بحساب می آید و دارای جاذبه های گردشگری طبیعی ،تاریخی و مذهبی فراوانی میباشد. این شهر مذهبی در واقع مرکز روحانیت ارمنستان و همچنین محل نشست اسقف اعظم می باشد.

کلیسای تاریخی در شهر اجمیازین ارمنستان

کلیسای تاریخی در شهر اجمیازین ارمنستان

ساخت و تمدن این شهر به قرون سوم و چهارم میلادی بر می گردد و در آن زمان ها نام این شهر “واقارسایات” بوده است و جالبتر، در آن زمان این شهر بعنوان پایتخت ارمنستان محسوب میشود. مشهورترین مکان این شهر کلیسای آن است که بنیان گذار کلیسای اجمیازین ، گریگورلوساوریج مقدس (گریگور روشنگر) ، نخستین رهبر دینی ارمنیان بود که با پیگیری فراوان وی سرانجام دین مسیحیت در سال ۳۰۱ میلادی توسط تیرداد سوم بعنوان دین رسمی کشور معرفی شد.

پیشینه شهر اجمیازین ارمنستان

در زمان سلطنت شاه عباس دوم بر ایران ، تعداد زیادی از وزرا و علمای ارمنی در ایران مستقر بودند که تصمیم به بازگشت به کشورشان ارمنستان را داشته اند اما شاه عباس برای ممانعت با خروج آن ها از ایران ، تصمیم می گیرد تا سنگ به سنگِ کلیسای شهر اجمیازین ارمنستان را به ایران بیاورد و دستور دهد که تصویر وی را بر دیوار کلیسا حک کنند و در آخر وی با دیدن تصویرش بر روی سنگ ها از این تصمیم منصرف گردیده و بجای آن دستور بنای کلیسایی به همین سبک معماری را در جلفای شهر اصفهان را می دهد.پیشنهاد میدهیم در تور ارمنستان از این بنای بینظیر دیدن کنید.

نمایی از کلیسای شهر مذهبی اجمیازین

نمایی از کلیسای شهر مذهبی اجمیازین;

کلیسای مذکور در اصفهان – ایران وانک است (وانک در زبان عربی بمعنای صومعه است) و تا کنون نیز باقی مانده و بنوعی مرکز روحانیت در اصفهان محسوب می شود.بنیان گذار کلیسای اصلی (در اجمیازین) همانطور که گفتیم گریگور لوساوریج (روشنگر) بوده و طبق روایات،گفته می شود که وی شبی در خواب می بیند که خدا مکانی به نام اوبایک را همراه با عصایی طلایی به وی نشان میدهد و سپس وی تصمیم به ساخت این کلیسا در همان مکانی که در خواب دیده می گیرد که عصای طلایی دقیقا در وسط کلیسا قرار می گیرد و همچنین مقبره وی نیز همانجا می باشد.

بعدها باستان شناسان و محققان با تحقیق بر این کلیسا اظهار کردند که ساخت این کلیسا مربوط به سال های ۳۰۱ تا ۳۰۳ میلادی بوده و به نتیجه می رسند که محلی در زیر همین کلیسا در گذشته مربوط به معبد خدایان بوده است و همچنین بازسازی این بنا به قرن هفدهم میلادی باز می گردد.

امیدواریم این مطلب در سفر به شهر اجمیادزین برای شما مفید واقع شود.

خواهشمندیم در صورتیکه قصد سفر به کشور ارمنستان را دارید،برای رزرو تور زمینی ارمنستان و تور ارمنستان با ما در تماس باشید.

منبع

شهر اجمیازین ارمنستان





:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: